تبلیغات
رزمندگان سایبری313 - اخباری غیبی از نهج البلاغه
ثامن تم قبیله منتظر313
مقر فرماندهی رنجرهای سایبری
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیری شد و تویی یاور و شکوه بسوی تو است الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی و اعتماد و تکیه ما چه در سختی و چه در آسانی بر تو است خدایا درود فرست بر مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ محمد و آل محمد آن زمامدارانی که پیرویشان را بر ما واجب کردی و بدین سبب مقام وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ و منزلتشان را به ما شناساندی به حق ایشان به ما گشایشی ده فوری و نزدیک مانند الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی چشم بر هم زدن یا نزدیکتر ای محمد ای علی ای علی ای محمد مرا کفایت کنید فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یاری کنید که شمایید یاور من ای سرور ما ای صاحب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ همین ساعت هم اکنون زود زود زود ای خدا ای مهربانترین مهربانان به حق مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ محمد و آل پاکیزه اش اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
آرشیو مطالب
تصویر روز

مانع ظهور گناهان ما هستند...گناهنمان را ترک کنیم

راهنمای زندگی
صلوات شمار
ذکر روز
ذکر روزهای هفته
نوای سایت
کانال ما در آپارات


مترجم سایت
اوقات شرعی
اوقات شرعی
آمار سایت
» تعداد کل پست ها :
» آخرین بروز رسانی :
کلنا عباسک یا زینب کاش من هم یتیمی بودم در دامانت دعای عهد،هرروز بعد از نماز صبح حدیث/امام حسن عسگری(ع) جانم فدای سید علی
(بسم الله الرحمن الرحیم)

ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه می نویسد: پیامبر(ص) با آن همه فضائلى كه براى على(ع) برشمرده باز هم همه را نگفته از ترس اینكه مردم او را معبود خود بشمارند، چنانكه به او فرمود: «سوگند به آنكه جانم در اختیار اوست اگر نه این بود كه مى‏ ترسم جمعى‏ از امت درباره تو همان بگویند كه نصارى درباره مسیح گفتند، سخنى درباره‏ ات‏ مى‏ گفتم كه از مقابل هیچ گروه از مردم نگذرى مگر اینكه خاك از زیر پاهایت‏ براى تبرك بردارند.»






هنگامى كه امام علی(ع) تصمیم گرفت‏ با خوارج نبرد كند، به آن حضرت گفته شد: آنها از پل نهروان گذشته اند، امام(ع) چنین فرمود: «قتلگاهشان كنار نهر است‏»! قتلگاه آنان، این سو، در كنار نهر است! به خدا سوگند از آنها حتى ده نفر باقى نخواهد ماند و از شما ده نفر كشته نخواهد شد!. و قال(ع) لمّا عزم على حرب الخوارج و قیل له: إن القوم قد عبروا جسر النهروان. مَصَارِعُهُمْ دُونَ النُّطْفَةِ، وَاللهِ لاَ یُفْلِتُ مِنْهُمْ عَشَرَةٌ، وَلاَ یَهْلِكُ مِنْكُمْ عَشَرَةٌ. مقصود از «نطفه‏» آب نهر است و این فصیح‌ترین كنایه در مورد آب است؛ گر چه آب‏ زیاد و فراوان هم باشد، در گذشته نیز كه شبیه این سخن گذشت اشاره به چگونگى این كنایه‏ نمودیم.(در خطبه 48)

 

ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه مى‏ نویسد: این از اخبارى است كه به حد تواتر رسیده و در میان مردم مشهور است این‏ از معجزات و اخبار غیبى امام(ع) مى‏ باشد. مانند این خبر هیچ احتمال اشتباه‏ اندازى در آن وجود ندارد نه نسبت‏ به‏ اصحاب خود و نه نسبت‏ به خوارج و این خبر بدون كم و كاست‏ به وقوع‏ پیوست. مسلما این امرى است‏ خدائى كه امام(ع) از ناحیه پیامبر(ص) دریافت‏ داشته است، چه اینكه نیروى بشرى از درك چنین مطلبى عاجز است: سپس اضافه مى‏ كند، اخبار غیبى امام(ع) آنقدر زیاد است كه عده‏ اى‏ درباره‏ اش غلو كردند و پیامبر(ص) با آن همه فضائلى كه براى على(ع) برشمرده باز هم همه را نگفته از ترس اینكه مردم او را معبود خود بشمارند، چنانكه به او فرمود: «و الذى نفسى بیده لو لا انى اشفق ان یقول طوائف من امتى فیك‏ما قال النصارى فى ابن مریم لقلت الیوم فیك مقالا لا تمر بملاء من الناس‏الا اخذوا التراب من تحت قدمیك للبركة‏: سوگند به آنكه جانم در اختیار اوست اگر نه این بود كه مى‏ ترسم جمعى‏ از امت درباره تو همان بگویند كه نصارى درباره مسیح گفتند، سخنى درباره‏ ات‏ مى‏ گفتم كه از مقابل هیچ گروه از مردم نگذرى مگر اینكه خاك از زیر پاهایت‏ براى تبرك بردارند»! ولى با این حال عده‏ اى ادعاى الوهیت امام علی(ع) را نمودند و با آنكه امام آنها را كیفر نمود باز هم دست‏ برنداشتند. (شرح ابن ابى الحدید، جلد 5 صفحه‏3-6)

 

در كتاب نهج البلاغه برخى اخبار غیبى از آن حضرت روایت شده که در ادامه از نظر شما می گذرد.

 

1- شهر بصره غرق مى ‏شود

پس از اینكه جنگ جمل به پایان رسید و بصره فتح شد. على(ع) خطبه‏ اى ایراد كرد كه بخشى از آن، از خبرهاى غیبى آن حضرت به شمار مى‏ آید. فرمود: وایم الله لتغرقن بلدتكم كانى بمسجد كم كجؤجؤ سفینة...: به خدا سوگند شهر شما غرق مى‏ شود و مسجد شما به سان سینه كشتى (كه بدنه آن در آب فرو مى‏ رود و تنها سینه‏ اش روى آب ظاهر است) دیده مى‏ شود خداوند از بالا و پایین به این شهر عذاب خواهد فرستاد. ابن ابى الحدید در شرح این كلام مى‏ نویسد: بصره تاكنون دوبار در آب غرق شده است یك بار در زمان «القادر الله» و بار دیگر در زمان «القائم بامرالله» طغیان آب‏هاى خلیج فارسى این شهر را در آب فرو برد و از آن همه ساختمان تنها قسمتى از مسجد جامع همان طور كه على(ع) خبر داده بود در میان آب دیده مى‏ شد و در این دو حادثه تمام خانه‏ ها خراب شد و جمیعت زیادى غرق شدند.

 

2- معاویه بر سرزمین عراق مسلط مى‏ گردد

امیر مؤمنان(ع) خبر مى‏ دهد كه او پیش از معاویه از دنیا مى‏ رود و معاویه پس از او بر عراق مسلط مى‏ گردد و سپس مى‏ افزاید: «انه سیامركم بسبى و البرائة منى...: از شما مى‏ خواهد كه به من ناسزا گوئید و از من بیزارى جویید...» همانطور كه على(ع) خبر داده بود، معاویه پس از آن حضرت بر عراق مسلط شد و از مردم خواست كه به آن حضرت ناسزا بگویند و از او بیزارى جویند و داستان اسف‏ انگیز ناسزاگویى به على(ع) حتى در خطبه‏ هاى نماز جمعه كه از زمان معاویه به دستور او مرسوم شده بود در تواریخ ثبت و ضبط است.

 

3- از آنها 10 نفر جان به سلامت نمى‏ برند و از شما هم 10 نفر كشته نمى‏ شوند

در نبردى كه میان امام علی(ع) و خوارج در كنار نهروان رخ داد امام پس از اتمام حجت و بازگشت گروهى از آنان به صفوف امام، رو به یاران خود كرد و فرمود: «مصارعهم دون النطفة والله لایفلت منهم عشرة ولایهلك منكم عشرة: «قتلگاه آنان كنار آب نهروان است به خدا سوگند، از گروه آنان 10 نفر جان به سلامت نمى ‏برند و از شما هم 10 تن كشته نمى‏ شود.» ابن ابى الحدید مى‏ گوید: این خبر غیبى یكى از معجزات على(ع) است كه نقل آن نزدیك به تواتر رسیده است و در نبردى كه میان امام و خوارج نهروان رخ داد همه شاهد بودند كه 9 نفر از خوارج جان به سلامت بردند و از میان یاران على(ع) فقط هشت تن به شهادت رسیدند.

 

4- مروان بن حكم حكومت بسیار كوتاهى خواهد داشت

مروان بن حكم در جنگ جمل اسیر شد و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از پدر عفو او را خواستند. حضرت او را آزاد كرده و سپس فرمود: «اما ان له امرة كلعقة الكلب انفه و هو ابوالاكبش الاربعة و ستلقى الامة منه و من ولده یوماً احمر: آگاه باشید براى این مروان فرمانروایى كوتاهى است بسان لیسیدن سگ بینى خود را (این تعبیر كنایه از كوتاهى مدت فرمانروائى است) او پدر چهار رئیس است و امت اسلامى از فرمانرواصى او و فرزندانش روز خونینى خواهند دید.» همان طور كه آن حضرت خبر داده بود مروان به حكومت رسید اما حكومت او بیش از نه ماه طول نكشید و چهار فرزندش كه یكى از آنها عبدالملك و سه تاى دیگر عبارتنداز: عبدالعزیز، بشر و محمد به ریاست رسیدند عبدالملك، خلیفه شد و آن سه والى مصر و عراق و جزیره شدند و امت اسلامى از مروان و فرزندانش روزهاى خونینى دیدند كه روشن‏ ترین گواه آن، ظلم و ستم و خونریزى‏ هایى است كه به دست حجاج بن یوسف خونخوار كه از طرف عبدالملك مروان، والى و استاندار عراق بود انجام شد.

 

5- جوان ثقفى بر شما مسلط مى‏ شود و هستى شما را غارت مى‏ كند

«اما و الله لیسلطن علیكم غلام ثقیف الذیال المیال یا كل خضرتكم و یذیب شحمتكم...: آگاه باشید به خدا سوگند جوانى متكبر و ستمگر از طائفه ثقیف بر شما مسلط مى ‏شود كه سبزه شما را مى‏ خورد و پیه شما را آب مى‏ كند كنایه از اینكه به جان و مال شما رحم نمى‏ كند و همه را از آن خود مى‏ داند».این جوان ثقفى همان حجاج بن یوسف ثقفى خونخوار و ستمگر معروف بود كه در ایام حكومت خود به جان و مال مردم افتاد و هزاران نفر را به قتل رسانید.

 

6- برنامه مهدى موعود(عج) پیروى از قرآن و هدایت است

«یعطف الهوى على الهدى اذا عطفوا الهدى على الهوى و یعطف الرأى على القرآن اذا عطفوا القرآن على الرأى: هنگامى كه مردم هدایت را پیرو هواهاى نفسانى خود قرار دهند مهدى موعود (ع) مى‏ آید و هواهاى نفسانى را مغلوب هدایت مى‏ نماید و نیز هنگامى كه مردم قرآن را بر آراء و نظریات و تمایلات شخصى خود تطبیق نمودند آن حضرت آراء و نظریات را تابع قرآن قرار مى‏ دهد برنامه آن حضرت حكومت قرآن و هدایت است.»

 

7- اگر بخواهیم از همه خصوصیات شما خبر دهم مى‏ توانم

«والله لوشئت ان اخبركل رجل منكم بمخرجه و مولجه و جمیع شأنه لفعلت ولكن اخاف ان تكفروا فى برسول الله صلى الله علیه و آله...: به خدا سوگند اگر بخواهم مى‏ توانم از همه خصوصیات هر كدام شما كه از كجا و چگونه و به چه هدف آمدى و چه تصمیم دارید و خصوصیات دیگر خبر دهم. اما مى‏ ترسم درباره من غلو كنید و مرا از رسول خدا(ص) بالاتر بدانید و یا به خدایى من معتقد شوید و این عقیده موجب كفر شما شود.» ابن ابى الحدید در ذیل این كلام، مى‏ نویسد: این گفتار على(ع) مانند گفتار حضرت مسیح(ع) است كه مى‏ گفت: از معجزه‏ هاى من این است كه «و أُنبتكُم بما تاكلون و ما تدّخَرون فى بیوتكم: شما را از غذایى كه در خانه مى‏ خورید و از آنچه ذخیره مى‏ كنید خبر مى‏ دهم.»

 

8- زمانى بیاید كه از اسلام فقط نام آن باقى ماند

«یأتى على الناس زمان لایبقى فیهم من القرآن الارسمه و من الاسلام الااسمه مساجدهم یومئذ عامرة من البناء خراب من الهدى...: روزگارى بیابد كه در میان مردم از قرآن جز خواندن و قرائت و از اسلام جز نامى باقى نماند، در آن زمان مساجد از حیث بنا و ساختمان معمور و آباد است اما از جهت هدایت و معنویت خراب است (مسلمانان به اسم اسلام و قرآن اكتفا مى‏ كنند و رفتن به مساجد هم جنبه تشریفات به خود مى‏ گیرد در صورتی كه اسلام و قرآن باید در متن زندگى آنان باشد.»

 

9- خوارج پس از من با خوارى و ذلت زندگى خواهند كرد

«اما انكم ستلقون بعدى ذلا شاملا وسیفاً قاطعاً واثرة یتخذها الظالمون فیكم سنة: آگاه باشید پس از من با ذلت همه جانبه و شمشیر برنده و استبداد روبرو مى‏ گردید اموال و حقوق شما را ستمگران مى ‏گیرند و این كار درباره شما براى همیشه معمول و رسم مى ‏گردد: همان طور كه امیرمؤمنان(ع) خبر داد خوارج پیوسته از طرف حكومت‏ ها، مورد تعقیب قرار گرفته اموال آنان پیوسته از طرف ستمگران تصاحب مى ‏شد.»

 

10- از هر چه سؤال كنید خبر مى‏ دهم

«فاسألونى قبل ان تفقدونى، فوالذى نفسى بیده لا تسألونى عن شى‏ء فیما بینكم و بین الساعة... الا انباتكم...: در این خطبه امیرمؤمنان(ع) حدود آگاهى خویش از غیب را بیان مى‏ كند و مى ‏فرماید: «از هر چه كه تا قیامت پیش مى ‏آید سؤال كنید جواب خواهم داد و از هر نبرد و جنگى كه پیش مى ‏آید و خصوصیات آن، تعداد افرادى كه كشته مى ‏شوند یا مى‏ میرند و اینكه در كجا كشته مى ‏شوند و كجا به خاك سپرده مى ‏شوند از همه این‏ها آگاهى دارم.»




  • منبع:مهر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین مطالب
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج)

...::پایگاه جامع گرافیک سایبری::...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه و انصار و شیعته و المسشهدین بین یدیه
حمایت از ما
دوستان سایبری
لوگوی همسنگران سایبری

جنبش مصاف قبیله منتظر313جنبش سایبری 313
منتظر پاتوق
پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم
آنتی666
فریاد مهتاب
تیم منذرین
عشق مهدی
شهید آوینی
به سوی بیداری
انجمن منتظران مهدی عج ثامن تم معبر سایبری فندرسک قدم به قدم با اهل بیت زندگی اما به سبک طلبگی پایگاه اطلاع رسانی انتظار313 مصاف با شیطان شبکه اجتماعی منتظران