تبلیغات
رزمندگان سایبری313 - آمدن عیسى(ع) از آسمان و یارى امام مهدى(عج): از دیدگاه سنیان
ثامن تم قبیله منتظر313
مقر فرماندهی رنجرهای سایبری
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیری شد و تویی یاور و شکوه بسوی تو است الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی و اعتماد و تکیه ما چه در سختی و چه در آسانی بر تو است خدایا درود فرست بر مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ محمد و آل محمد آن زمامدارانی که پیرویشان را بر ما واجب کردی و بدین سبب مقام وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ و منزلتشان را به ما شناساندی به حق ایشان به ما گشایشی ده فوری و نزدیک مانند الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی چشم بر هم زدن یا نزدیکتر ای محمد ای علی ای علی ای محمد مرا کفایت کنید فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یاری کنید که شمایید یاور من ای سرور ما ای صاحب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ همین ساعت هم اکنون زود زود زود ای خدا ای مهربانترین مهربانان به حق مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ محمد و آل پاکیزه اش اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
آرشیو مطالب
تصویر روز

مانع ظهور گناهان ما هستند...گناهنمان را ترک کنیم

راهنمای زندگی
صلوات شمار
ذکر روز
ذکر روزهای هفته
نوای سایت
کانال ما در آپارات


مترجم سایت
اوقات شرعی
اوقات شرعی
آمار سایت
» تعداد کل پست ها :
» آخرین بروز رسانی :
کلنا عباسک یا زینب کاش من هم یتیمی بودم در دامانت دعای عهد،هرروز بعد از نماز صبح حدیث/امام حسن عسگری(ع) جانم فدای سید علی
(بسم الله الرحمن الرحیم)

عبد الرزاق  از ابو هریره آورده است كه رسول خدا فرمود : چه حالى خواهید داشت اگر عیسى بن مریم از آسمان بیاید و حكومتى تشكیل دهد و پیشواى شما شود ( یا فرمود : در حالى كه امامتان از شماست ) ؟ عبد الرزاق  از ابو هریره نقل كرده است كه رسول خدا فرمود : سوگند به خدایى كه جانم به دست اوست ! نزدیك است كه عیسى بن مریم به میانتان بیاید و حاكمى عادل و امامى دادگر باشد . صلیب ها را بشكند و خوك ها را بكشد و قانون جزیه بنهد و آن قدر مال ببخشد كه احدى نیاز نداشته باشد كه مالى بپذیرد .





جامع السیوطى  آمده كه رسول خدا افزود : اگر (مسیح(علیه السلام)) بر قبرم بایستد و بگوید : اى محمد ، برایش حاضر مى شوم .


مسند الشامیین  آورده است : « در رزق حلال مى افزاید » . ابو اشعث از راوى (ابوهریره) پرسید : گمان نمى كنم بر شما چهار زن كه حلال است ، بیفزاید ! ابو هریره بدو نگریسته و لبخند زد و گفت : درست گفتى .

ابو اشعث ، ابو هریره را به زحمت انداخت و از او خواست كه اگر عیسى(علیه السلام) ازدواج با زن پنجم را كه حلال است ، حلال مى كند ، بیان نماید ; اما ابوهریره چنین مطلبى را رد كرد و نگفت چه حرام هایى حلال مى شود .

بیان شافعى از ابو سعید آورده است كه رسول الله فرمود : مهدى كه عیسى بن مریم پشت سرش نماز مى خواند ، از ماست . حافظ ابو نعیم هم در كتاب مناقب المهدى(علیه السلام)كه از كتب اصولى حدیث است ، این را آورده است .


بیان شافعى  از حذیفه نقل مى كند كه رسول خدا فرمود : وقتى عیسى(علیه السلام)بیاید ، مهدى متوجه مى شود ، گویا از مویش آب مى چكد ، مهدى مى گوید : بیا و پیشنماز مردم باش . عیسى مى گوید : نماز جماعت به قصد شما برپا شده است ، از این رو عیسى(علیه السلام)پشت سر مهدى كه از فرزندانم است ، نماز مى گزارد . در پایان نماز ، عیسى برمى خیزد و مهدى در جایگاه مى نشیند . عیسى با مهدى بیعت مى كند و چهل سال مى ماند . شافعى مى افزاید : ابو نعیم در مناقب المهدى روایت را به همین صورت آورده است .

نیز عقد الدرر مانند بیان شافعى با تفاوت اندك به نقل از طبرانى و ابو نعیم ; الحاوى  مانند روایت دوم عقد الدرر از دانى ; صواعق ابن حجر  مانند روایت دوم عقد الدرر از طبرانى و ابن حبان .

القول المختصر  مى گوید : در حالى كه مهدى و مؤمنان همراهش در بیت المقدس اند . . . عیسى دستش را بر شانه امام مى گذارد و مى گوید : پیش بیا و نماز بگزار كه به قصد تو برپا شده است ، پس مهدى كه امام مسلمانان و عیسى(علیه السلام)است ، برایشان نماز مى خواند .

ارتقاء الغرف سخاوى  از حذیفه با سند مرفوع آورده است : مهدى متوجه آمدن عیسى بن مریم(علیه السلام) مى شود. . . مهدى مى گوید : پیش بیا و براى مردم نماز بگزار ; اما عیسى مى گوید : نماز به قصد تو برپا شده است ; پس پشت سر فرزندم مهدى ، نماز مى خواند .

ابن حماد  از عبد الله بن عمرو آورده است : عیسى بن مریم براى یارى مهدى ، از آسمان فرود مى آید و پشت سرش نماز مى خواند .

بدائع الزهور  از اویس ثقفى آورده است كه پیامبر فرمود : عیسى بن مریم هنگام برپایى قیامت ، فرود مى آید و محل نزولش كنار مناره بیضا در شرق مسجد جامع دمشق است . میان قامت ، سیاه مو و سفیدگون است . ابتدا وارد مسجد مى شود و روى منبر مى نشیند و مردم به سخن او گوش مى دهند . مسلمانان و مسیحیان و یهودیان خدمتش مى رسند و آنچنان ازدحام مى شود كه همدیگر را لگد مى كنند . مؤذن مسلمانان اذان مى گوید و نماز برپا مى شود كه نماز صبح است . عیسى مأموم مى شود و در نماز به مهدى اقتدا مى كند .

ابن شیبه  از عثمان بن ابو العاص در حدیثى طولانى آورده است : عیسى بن مریم ، هنگام نماز صبح فرود مى آید . امیر مردم (مهدى) به او مى گوید: اى روح الله ! پیش بیا و برایمان نماز بگزار . مى گوید : شما امتى هستید كه بعضى براى برخى دیگر رهبر و امامید ]و تو امام همگان هستى[ پیش بیا و برایمان نماز بخوان . مهدى پیش مى آید و براى مردم نماز مى خواند . وقتى مهدى برود ، عیسى با سلاح به سوى دجال مى رود . وقتى دجال او را مى بیند ، مانند سرب ذوب مى شود . عیسى شمشیرش را در سینه دجال فرو كرده و او را مى كشد ، بعد یارانش را شكست مى دهد .

ر.ك : احمد  و مانند ابن شیبه ، طبرانى كبیر  مانند روایت نخست احمد از ابو نضره ; حاكم  مانند روایت نخست احمد با تفاوت اندك كه بنا بر شرط مسلم صحیح دانسته ; در المنثور  مانند روایت نخست احمد با تفاوت اندك ، و گفته : روایت را اینان آورده اند : ابن ابى شیبه ، احمد ، طبرانى ، حاكم به نقل از عثمان بن عاص كه صحیح دانسته و . . .

عقد الدرر  مى نویسد : وقتى كه امیر مؤمنان على بن ابى طالب(علیه السلام) از دجال سخن مى گفت فرمود : مهدى(علیه السلام) وارد بیت المقدس شده و پیش نماز مردم مى شود . وقتى در روز جمعه ، نماز برپا گردد ، عیسى بن مریم كه دو لباس سرخ برّاق به تن دارد ، مى آید . سفیدگون است ، موهاى مجعد دارد و گویا از سرش روغن مى چكد . شبیه ترین فرد به پدرتان ابراهیم خلیل الرحمان(علیه السلام) است . مهدى مى فهمد و به عیسى(علیه السلام) مى نگرد و مى فرماید : اى فرزند مریم بتول ! پیشنماز مردم باش . مى گوید : نماز به قصد تو برپا شده است . پس مهدى(علیه السلام) پیش مى رود و براى مردم نماز مى گزارد و عیسى(علیه السلام) پشت سرش اقتدا مى كند و با مهدى بیعت مى نماید .

بعد عیسى به سوى دجال مى رود ، وقتى به او مى رسد ، ضربه اى مى زند كه سفیانى مانند سرب آب مى شود . زمین هیچ یك از یاران دجال را نمى پذیرد و اگر پشت سنگ و درخت پنهان شده باشند ، به مؤمن مى گویند : یك كافر اینجاست ، او را بكُش ! عیسى(علیه السلام) با زنى از قبیله غسان ازدواج مى كند و فرزندى برایش مى آورد . به قصد حج حركت مى كند اما خدا پیش از رسیدن به مكه ، روحش را مى گیرد .

سنن دانى مى نویسد : جابر بن عبدالله مى گوید كه رسول خدا فرمود : گروهى از امتم در راه حق مى جنگند تا عیسى بن مریم از آسمان ، هنگام طلوع فجر در بیت المقدس فرود آید . خدمت مهدى مى رسد و مهدى به او مى گوید : اى پیامبر خدا ! پیش بیا و برایمان نماز بگزار ، عیسى پاسخ مى دهد : میان این امت ، برخى رهبر و پیشواى دیگرانند ، چون نزد خدا گرامى و عزیزند .

احمد  از ابو هریره آورده است كه رسول خدا فرمود : عیسى بن مریم از آسمان مى آید و خوك ها را مى كشد و صلیب ها را از بین مى بَرَد و مردم براى نمازش جمع مى شوند . آن قدر مال مى بخشد كه دیگر كسى نمى پذیرد . قانون خراج مى نهد . در منطقه « روحا » فرو آمده ، از آنجا حج یا عمره مى گزارد یا هر دو را به جا مى آورد .

در ادامه ابو هریره این آیه را خواند : « تمام اهل كتاب پیش از مرگ مسیح به او ایمان مى آورند و روز قیامت بر نیك و بد آنان گواه خواهد بود » ( نساء / 159 )

حاكم  روایت را صحیح دانسته و از ابو هریره نقل كرده كه رسول الله فرمود : عیسى بن مریم حاكمى عادل و امامى دادگر است . از راه دور به قصد حج یا عمره ویا هر دو مى رود . بر سر قبرم آمده ، بر من درود مى فرستد و بدو پاسخ مى دهم .



نگارنده : این احادیثى كه تصریح دارد عیسى(علیه السلام) پشت سر امام مهدى(علیه السلام)نماز مى خواند وبه او اقتدا مى كند را قبل از بیدار شدن شارحان و از بین بردن آنها ، حفظ كنید!

در تفسیر طبرى به نقل از « ابن زید » در تفسیر « إن من أهل الكتاب . . . » ( نساء / 159 ) آمده است : ابن عباس ، ابن زید ، ابو مالك و حسن بصرى مى گویند : وقتى عیسى بن مریم فرود بیاید و دجال را بكشد ، همه یهودیان روى زمین به او ایمان مى آورند اما ایمانشان دیگر سودى به حالشان ندارد !
بیهقى از مجاهد آورده است : شأن نزول « حتى تضع الحرب أوزارها » تا نزول عیسى بن مریم است ]كه جنگ ها به پایان مى رسد[ .

ر.ك : الجامع لأحكام القرآن  از مجاهد و ابن جبیر كه مى گوید : مقصود خروج عیسى(علیه السلام)است ، همچنین در المنثور  مانند روایت احمد را آورده و مى گوید : اینها روایت را آورده اند : عبد بن حمید ، ابن ابى حاتم ، ابن مردویه به نقل از ابو هریره ; احمد از ابو هریره كه پیغمبر فرمود : هر كسى از شما زنده بماند ، نزدیك است عیسى بن مریم را ببیند كه امامى هدایتگر است و حاكمى عادل . صلیب ها را مى شكند و خوك ها را مى كشد و جزیه مى نهد و جنگ ها به پایان مى رسد .

مانند روایت در مسند الجامع است . قرار دادن جزیه یعنى اینكه اهل كتاب یا باید اسلام بیاورند یا آماده جنگ باشند .

موطأ مالك  از ابن عمر آورده است كه رسول خدا فرمود : شبى در خواب كنار كعبه مردى سبزه را دیدم كه زیباترین آدم سبزه اى بود كه مى شد دید . زیباترین گیسو را داشت كه تا شانه اش ریخته بود ، آن را بافته بود و گویا از آن آب مى چكید . بر دو مرد یا بر شانه دو مرد تكیه داده بود و طواف مى كرد ، پرسیدم : این مرد كیست ؟ گفتند : مسیح بن مریم است . بعد مردى با موى فر و مجعّد دیدم كه چشم راستش كور و همچون انگورى برآمده بر آب بود . پرسیدم : كیست ؟ گفتند : دجال است .

طیالسى  از سعید بن مسیب آورده است كه رسول خدا فرمود : عیسى بین دو مرد بود و گویا از موى سرش آب مى چكید . مردى سرخ گون ، با موى مجعد نیز دیدم كه چشم راستش كور و گویا انگورى برآمده بر آب بود . گفتند : دجال است . شبیه ترین فرد به « ابن قطن خزاعى » از قبیله بنى مصطلق بود .

ابن حماد  برخى قسمت ها را از ابن عمر آورده ، در و  دیگران به نقل از ابن عمر روایت را آورده اند ; نیز احمد  از ابن عباس آورده است كه پیغمبر فرمود : شبى كه به معراج رفتم ، موسى بن عمران را دیدم . مردى بلند قد با موى مجعّد مانند مردان قبیله « شئوءه » بود . عیسى بن مریم را دیدم كه میانه قد ، با پوستى سرخ و سفید و مویى فروهشته بود .

صحیح بخارى  از ابن عمر آورده است كه پیغمبر فرمود : خدا كور نیست اما چشم راست دجال كور و مانند انگور بر آمده بر آب است . شبى كنار كعبه در خواب مردى سبزه را دیدم كه زیباترین اشخاص بود . گیسویش بین شانه هایش آویزان بود و مویش را بافته بود . از سرش گویا آب مى چكید . دستش را بر شانه دو مرد نهاده ، طواف بیت مى كرد . پرسیدم : كیست ؟ گفتند : مسیح بن مریم است . بعد پشت سرش مردى با موى مجعّد و فِرْ دیدم ]كه دجال بود[ .

مانند روایت آخر احمد به نقل از جابر و نیز سه روایت از ابن عمر آمده است; در المنثور  مانند روایت نخست مسلم با تفاوت اندك كه گفته است : روایت را اینها آورده اند : عبد بن حمید ، بخارى ، مسلم ، ابن جریر ، ابن منذر ، ابن ابى حاتم ، ابن مردویه ، بیهقى در الدلائل از طریق « قتاده » از ابو العالیه از ابن عباس و . . .

طیالسى  از ابو هریره نقل مى كند كه رسول خدا فرمود : پیامبران ، برادر پدرى همدیگر هستند اما مادران شان جدایند . دین شان یكى است . من نزدیك ترین فرد به عیسى بن مریم هستم ، چون بین من و او پیامبرى نیست . اگر او را دیدید ، بدانید كه مردى میانه قد و با پوستى سرخ و سفید است كه دو لباس زرد كم رنگ به تن دارد . گویا از سرش آب مى چكد ، در حالى كه خیس نشده است . صلیب را مى شكند و خوك را مى كشد و مال بسیار مى بخشد . خدا در زمانش بجز اسلام تمام ادیان را از بین مى برد . خدا در زمان او دجال گمراه و كور و دروغگو را هلاك مى كند . روى زمین امنیت برقرار مى شود ، بطورى كه شیر با شتر ، پلنگ با گاو و گرگ با گوسفند همراه است . كودكان با مار ، بازى مى كنند و آنها نیش نمى زنند . مسیح چهل سال روى زمین مى ماند ، بعد مى میرد . مسلمانان بر او نماز مى گذارند و دفنش مى كنند .

ابن ابى شیبه  مانند روایت نخست طیالسى را آورده است كه : تا زمانى كه خدا بخواهد روى زمین مى ماند ، بعد مى میرد و مسلمانان بر او نماز مى خوانند .

طیالسى  از ابو هریره آورده است كه رسول خدا فرمود : جز عیسى بن مریم(علیه السلام)كسى نمى تواند دجال را بكشد .

ابن حماد از كعب نقل مى كند : عیسى بن مریم(علیه السلام) كنار مناره اى كه جنب در شرقى دمشق است ، فرود مى آید . جوانى سرخ گون است كه دو فرشته همراه اوست و دست بر شانه هر دو نهاده است .

بو و نَفَسش به هر كافرى برسد مى میرد و نفسش تا جایى كه مى بیند ، مى رسد . وقتى نَفَس او به دجال مى خورد ، مانند شمع آب مى شود و مى میرد . ابن مریم به طرف مسلمانان بیت المقدس مى رود و خبر مرگ دجال را مى دهد و یك بار پشت سر امیر مسلمانان نماز مى خواند ، آن گاه ابن مریم برایشان نماز مى گزارد . آن جا نبرد و حماسه اى است . مسیحیان باقى مانده مسلمان شده و عیسى مى ماند و آنان را به درجات شان در بهشت بشارت مى دهد .

این روایت ، از افسانه هایى است كه كعب داخل احادیث مربوط به آخر الزمان كرده است .

ابن حماد از عبدالله نقل مى كند كه پیامبر فرمود : وقتى دجال به گردنه افیق برسد ، سایه اش بر سر مسلمانان مى افتد ، در حالى كه براى نبرد با او تیر در كمان مى گذارند ، ندایى مى گوید : اى مردم ! برایتان كمك رسیده است . آنان از گرسنگى دچار ضعف اند . سه بار آن ندا شنیده مى شود ; زمین تابان مى گردد و عیسى بن مریم فرود مى آید ، سوگند به پروردگار كعبه مى گوید : اى مسلمانان ! پروردگارتان را سپاس و ستایش و تهلیل و تكبیر بگویید . این كار را مى كنند ، ولى براى فرار بر یكدیگر پیشى مى گیرند و احساس مى كنند زمین براى آنان تنگ است .

وقتى چند ساعت بعد به باب « لد » برسند ، عیسى بن مریم را مى بینند كه آن جا فرود آمده است . وقتى دجال نگاهش به عیسى بیافتد ، حضرت مى گوید : نماز بخوان . دجال مى گوید : اى پیغمبر خدا ! نماز خوانده شده است . عیسى مى گوید : اى دشمن خدا ! پیش بیا و نماز بخوان . وقتى پیش مى آید كه نماز بخواند ، عیسى مى گوید : اى دشمن خدا ! مى پندارى پروردگار جهانیان هستى و نماز نمى خوانى ؟! پس او را با تازیانه اش مى زند و دجال را مى كشد. باقیمانده یاران دجال اگر زیر یا پشت چیزى پنهان شده باشد ، آن چیز به صدا درمى آید و مى گوید : اى مؤمن ! اینجا دجالى هست ، او را بكُش !

ردّ پاى كعب الأحبار در افتادگى و جعل این روایت پیداست !

 


  • منبع : موعود

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
رنجر سایبری

دوشنبه 28 مرداد 1392
07:00 ب.ظ
- مهدویت - سوالات و شبهات - مهدویت از دیدگاه اهل سنت ادامه مطلب
آخرین مطالب
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج)

...::پایگاه جامع گرافیک سایبری::...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه و انصار و شیعته و المسشهدین بین یدیه
حمایت از ما
دوستان سایبری
لوگوی همسنگران سایبری

جنبش مصاف قبیله منتظر313جنبش سایبری 313
منتظر پاتوق
پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم
آنتی666
فریاد مهتاب
تیم منذرین
عشق مهدی
شهید آوینی
به سوی بیداری
انجمن منتظران مهدی عج ثامن تم معبر سایبری فندرسک قدم به قدم با اهل بیت زندگی اما به سبک طلبگی پایگاه اطلاع رسانی انتظار313 مصاف با شیطان شبکه اجتماعی منتظران