تبلیغات
رزمندگان سایبری313 - فلسفه تعدد کتب آسمانی
ثامن تم قبیله منتظر313
مقر فرماندهی رنجرهای سایبری
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیری شد و تویی یاور و شکوه بسوی تو است الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی و اعتماد و تکیه ما چه در سختی و چه در آسانی بر تو است خدایا درود فرست بر مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ محمد و آل محمد آن زمامدارانی که پیرویشان را بر ما واجب کردی و بدین سبب مقام وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ و منزلتشان را به ما شناساندی به حق ایشان به ما گشایشی ده فوری و نزدیک مانند الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی چشم بر هم زدن یا نزدیکتر ای محمد ای علی ای علی ای محمد مرا کفایت کنید فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یاری کنید که شمایید یاور من ای سرور ما ای صاحب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ همین ساعت هم اکنون زود زود زود ای خدا ای مهربانترین مهربانان به حق مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ محمد و آل پاکیزه اش اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
آرشیو مطالب
تصویر روز

مانع ظهور گناهان ما هستند...گناهنمان را ترک کنیم

راهنمای زندگی
صلوات شمار
ذکر روز
ذکر روزهای هفته
نوای سایت
کانال ما در آپارات


مترجم سایت
اوقات شرعی
اوقات شرعی
آمار سایت
» تعداد کل پست ها :
» آخرین بروز رسانی :
کلنا عباسک یا زینب کاش من هم یتیمی بودم در دامانت دعای عهد،هرروز بعد از نماز صبح حدیث/امام حسن عسگری(ع) جانم فدای سید علی
(بسم الله الرحمن الرحیم)


رخی با طرح این شبهه  که چرا قرآن از اول خلقت به عنوان کتاب آسمانی نازل نشد و کتاب های متعددی بر انبیا گذشته نازل گذ شت ودر آخرین نوبت این کتاب آسمانی نازل گشته است در جهت ایراد به آموزه های اسلامی  هستند

لازم است قبل از رد این شبه به چند نکته‌ی مهم  توجه شود:







الف – خداوند متعال، إله، معبود، خالق و ربّ واحد برای زمین و آسمان و اهل آنهاست. چنان چه فرمود: «‌أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِد – به درستی که إله شما، إله و احد است (الکهف – 110)» –

 

ب - به همین جهت، «دین» که تبیین حقایق عالم هستی، قوانین حیات معقول و بیان چه باید کردها و چه نباید کردها به جهت رشد و تقرب به کمال محض (خداوند متعال) است نیز یکی است. لذا فرمود: «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام‏- همانا دین نزد خدا تنها اسلام است‏ (آل عمران، 19)» و نیز فرمود هیچ دین دیگری نیز نزد خدا پذیرفته نیست: «وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ - و هر كس بخواهد غیر از اسلام را به عنوان دین بپذیرد، از او قبول نمى‏شود و او در آخرت از زیانكاران است‏. (آل عمران، 85)».

 

به همین جهت در قرآن کریم تصریح شده که همه‌ی انبیای الهی از نوح، ابراهیم، موسی و عیسی (ع)، همه اقرار به «اسلام» و مسلمانی داشتند.

 

ج – یکی بودن خدا و یکی بودن دین ایجاب می‌کند که اولاً هیچ فرقی بین انبیای الهی نباشد و ثالثاً فرقی بین دین (دعوت) آنها  نباشد. چنان چه فرمود:

 

«قُلْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ عَلَیْنا وَ ما أُنْزِلَ عَلى‏ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ وَ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطِ وَ ما أُوتِیَ مُوسى‏ وَ عیسى‏ وَ النَّبِیُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» (آل عمران، 84)

 

ترجمه: بگو ما به خدا و آنچه بر ما نازل كرده و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط نازل كرده و آنچه براى موسى و عیسى و انبیاى بعد از وى از ناحیه پروردگارشان آمده، یك جا ایمان داریم و بین احدى از آنان فرق نمى‏گذاریم و ما تسلیم او هستیم‏.

 

و به همین جهت در آیات متفاوت تصریح نمود که این کتاب [قرآن] مصدق کتاب شماست. یعنی نه تنها حرف و دعوت متفاوتی نیست، بلکه بیانش تصدیق می‌کند که زبور و تورات و انجیل و قرآن،‌ همه کتب آسمانی و وحی الهی واحد هستند و به یک هدف و معبود دعوت می‌کنند و نیز تصریح می‌نماید که انجیل مصدق تورات بود و قرآن مصدق هر دو است.

 

د – اما چند ایجاب متفاوت مهم نیز وجود دارد. مثل: خدا، دین و کتاب یکی است، اما انسان‌های هر عصر یکی نیستند – گستره‌ی رسالت انبیای الهی به لحاظ زمانی و مکانی نیز یکی نبوده است. برخی برای قومی خاص و زمانی خاص  و برخی برای عام، اما در زمانی خاص بوده‌اند و پیامبر اکرم (ص) برای همه‌ی اعصار و اقوام بود و دینش جهانی و همیشگی است، لذا ایجاب می‌نماید که کتابش متناسب با رسالتش و بالتبع کامل‌ترین و جامع‌ترین باشد – هر کتابی که تحریف شد، با نبی و کتاب بعدی تصحیح و تصدیق شد، اما اگر قرار است دیگر باب نبوت بسته شود، ضرورتش این است که این کتاب نیز از تحریف مصون بماند. لذا همان‌طور که در ادیان فرقی نیست و همه اسلام هستند، در اصول کتب آسمانی نیز فرقی نیست، منتهی اولاً آنها تحریف شده‌اند و ثانیاً تفاوت‌ها در فروعی (شریعت، احکام) است که متناسب با شرایط زمانی و مکانی مخاطبین است. پس قرآن کریم، همان زبور، تورات و انجیل واقعی و تحریف نشده‌ است، با بیانی جامع‌تر برای همگان در تمامی اعصار.

 

ﻫ - پاسخ جامع به سؤال مذکور و تصریح به یکی بودن کتاب‌ها، تحریف آنها و حکم کردن بر اساس هوای نفس به جای وحی، تفاوت امت‌ها و کتاب آخر که مصدق قبلی‌هاست و تفاوت‌ها که فقط در شریعت (برخی احکام) است و نه اصول، در سه آیه‌ی ذیل بیان شده است:

 

«وَ قَفَّیْنَا عَلىَ ءَاثَرِهِم بِعِیسىَ ابْنِ مَرْیَمَ مُصَدِّقًا لِّمَا بَینْ‏َ یَدَیْهِ مِنَ التَّوْرَئةِ  وَ ءَاتَیْنَاهُ الْانجِیلَ فِیهِ هُدًى وَ نُورٌ وَ مُصَدِّقًا لِّمَا بَینْ‏َ یَدَیْهِ مِنَ التَّوْرَئةِ وَ هُدًى وَ مَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِینَ * وَ لْیَحْكمُ‏ْ أَهْلُ الْانجِیلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِیهِ  وَ مَن لَّمْ یحَْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ * وَ أَنزَلْنَا إِلَیْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقّ‏ِ مُصَدِّقًا لِّمَا بَینْ‏َ یَدَیْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَ مُهَیْمِنًا عَلَیْهِ  فَاحْكُم بَیْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ  وَ لَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ عَمَّا جَاءَكَ مِنَ الْحَقّ‏ِ  لِكلُ‏ٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شرِْعَةً وَ مِنْهَاجًا  وَ لَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَ لَاكِن لِّیَبْلُوَكُمْ فىِ مَا ءَاتَئكُمْ  فَاسْتَبِقُواْ الْخَیرَْاتِ  إِلىَ اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِیهِ تخَْتَلِفُونَ» (المائده، 46 تا 48)

 

ترجمه: ما به دنبال آن پیامبران (انبیای سلف تا حضرت موسیٰ و تورات که در آیت قبل بیان شده است) عیسى بن مریم را با شریعتى فرستادیم كه مصدق شریعتى بود كه از تورات در بین یهودیان آن روز باقیمانده بود و به او كتاب انجیل را بشارت دادیم كه در آن هدایت به اصول دین صحیح و نور بود، آن نیز مصدق احكام باقیمانده از تورات و هدایت به فروع دین و موعظه براى متقیان بود * و اهل انجیل باید بر طبق آنچه خدا در این كتاب نازل كرده حكم كنند و كسى كه حكم نكند بدانچه خدا نازل كرده او و همفكرانش فاسق و عصیان‏پیشگانند * این كتاب (قرآن) را هم كه به حق بر تو نازل كرده‏ایم مصدق باقیمانده از كتاب‌هاى قبلى و مسلط بر حفظ آنها است پس در بین مسلمانان طبق آنچه خدا نازل كرده حكم كن و پیروى هوا و هوس آنان تو را از دین حقى كه نزدت آمده باز ندارد، براى هر ملتى از شما انسان‌ها، شریعتى قرار دادیم و اگر خدا مى‏خواست همه شما را امتى واحد مى‏كرد [و در نتیجه یك شریعت براى همه ادوار تاریخ بشر تشریع مى‏كرد[ و لیكن خواست تا شما امت‌ها را با دینى كه براى هر فرد فردتان فرستاده بیازماید، بنا بر این به سوى خیرات از یكدیگر سبقت بگیرید، كه باز گشت همه شما به سوى خدا است، در آن هنگامه، شما را بدانچه در آن اختلاف مى‏كردید خبر مى ‏دهد.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین مطالب
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج)

...::پایگاه جامع گرافیک سایبری::...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه و انصار و شیعته و المسشهدین بین یدیه
حمایت از ما
دوستان سایبری
لوگوی همسنگران سایبری

جنبش مصاف قبیله منتظر313جنبش سایبری 313
منتظر پاتوق
پایگاه اینترنتی مقتدر مظلوم
آنتی666
فریاد مهتاب
تیم منذرین
عشق مهدی
شهید آوینی
به سوی بیداری
انجمن منتظران مهدی عج ثامن تم معبر سایبری فندرسک قدم به قدم با اهل بیت زندگی اما به سبک طلبگی پایگاه اطلاع رسانی انتظار313 مصاف با شیطان شبکه اجتماعی منتظران